1.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
void fun(int32_t x)
{
if (x + 1 < x)
{
printf("OVERFLOW");
}
else
{
printf("NO OVERFLOW");
}
}
int main(void)
{
fun(INT32_MAX);
return 0;
}
1 out of 10
2.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
void fun(uint32_t x)
{
if (x + 1 < x)
{
printf("OVERFLOW");
}
else
{
printf("NO OVERFLOW");
}
}
int main(void)
{
fun(UINT32_MAX);
return 0;
}
2 out of 10
3.
Co ten program wypisze na konsolę na maszynie o architekturze 32-bitowej?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
int main(void)
{
uint8_t a[10];
uint8_t *ptr = a;
printf("%d, %d", sizeof(a), sizeof(ptr));
return 0;
}
3 out of 10
4.
Co ten program wypisze na konsolę na maszynie o architekturze 32-bitowej?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
void fun(uint8_t a[10])
{
printf("%d", sizeof(a));
}
int main(void)
{
uint8_t a[10];
uint8_t *ptr = a;
fun(a);
printf(", ");
fun(ptr);
return 0;
}
4 out of 10
5.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
int main(void)
{
char *str = "HELLO WORLD";
str[5] = '_';
printf(str);
return 0;
}
5 out of 10
6.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
int main(void)
{
char str[] = "HELLO WORLD";
str[5] = '_';
printf(str);
return 0;
}
6 out of 10
7.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
int main(void)
{
uint32_t *ptr = 0x20000000;
ptr++;
printf("0x%08X", ptr);
return 0;
}
7 out of 10
8.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
#include "stdint.h"
int main(void)
{
uint16_t *ptr1 = 0x20000000;
uint16_t *ptr2 = ptr1 * 2;
printf("0x%08X", ptr2);
return 0;
}
8 out of 10
9.
Co ten program wypisze na konsolę?
#include "stdio.h"
#define MAX(a, b) (((a) > (b)) ? (a) : (b))
int main(void)
{
int x = 5;
int y = 3;
printf("%d", MAX(x++, y++));
return 0;
}
9 out of 10
10.
Czy jeżeli zmienna data w obu plikach zostanie zainicjalizowana zerem zmieni się działanie programu?
Plik uart.c:
#include "stdint.h"
#include "processor_defines.h"
uint32_t data; //= 0;
void uart_read(void)
{
data = UART1->DR;
}
Plik spi.c:
#include "stdint.h"
#include "processor_defines.h"
uint32_t data; //= 0;
void spi_read(void)
{
data = SPI1->DR;
}
10 out of 10